Una de les nostres tasques a classe de GTIC era llegir-nos el llibre Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents de Francesc Balagué i Felipe Zayas.
La finalitat era obrir-nos més al món del Blogs i per tant, saber molt més sobre ells i les seves funcions.
Blogs, edublogs o quaderns de bitàcola; fa escassament quatre anys, uns quants professors pioners vam començar a introduir-los en l'àmbit escolar. L'evolució d'aquest fenomen ha estat espectacular i cada vegada són més els serveis i recursos disponibles.
Partint de la seva contextualització en la web 2.0, el blog es descriu com un sistema de gestió de continguts amb una dimensió social i comunicativa molt important. És un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, el blog permet establir comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu.
Aquest dossier té com a finalitat considerar els usos i possibilitats educatives que tenen els blogs. Per a aconseguir-ho és necessari descriure l'estructura i les opcions de la plataforma en la qual s'allotja el blog. Alhora, aquesta anàlisi es veu recolzada per una col·lecció d'experiències reals de professors i professores que l'han estat utilitzant i que expliquin els detalls de la seva aplicació didàctica.
Per fomentar-ne l'ús i animar el lector a introduir-se en la "blogosfera educativa" es recullen recursos, manuals i enllaços d'interès que el guiaran en aquest apassionant viatge.
Un cop finalitzada la lectura d'aquest llibre, a classe vam comentar per sobre les idees més rellevants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada