El primer que havíem de saber era que Aprendre a parlar és una experiència social.
La competència comunicativa és allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants.
Quan parlem de comunicar no hem de perdre l'objectiu que tenim, hem d'aconseguir l'objectiu que ens hem plantejar principalment.
Els components de la Competència comunicativa (CC)
Hi ha quatre tipus de coneixements i habilitat:
- Competència lingüística/gramatical: Fa referència al domini del codi lingüístic, el qual serveix perquè tots ens entenguem. S'ocupa del nivell fonològic, el morfològic, el sintàctic, el lèxic i semàntic.
- Competència sociolingüística: Fa referència a les regles socioculturals d'ús. S'ocupa de:-La situació dels participants: el context, ell és el mateix però fa ús del codi d'una manera o una altre segons on sigui.-El propòsit de la interacció: Ser eficaç en referència a l'objectiu.-Normes i convencions de la interacció: El grup social té unes normes i convencions, per tant, ens hem d'adaptar i les hem de saber.
- Competència discursiva: Fa referència a la combinació de formes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent i cohesionat en qualsevol gènere. S'ocupa de:-La cohesió de la forma: Les frases han d'estar enllaçades, en un bon discurs s'han d'utilitzar molt connectors i una puntuació correcta. D'aquesta manera podem enllaçar idees.-La coherència en el significat: no hi ha contradiccions. Tot el que diem desenvolupa i aprofundeix la idea principal. S'ha de connectar tot el discurs.
- Competència estratègica: És la més desconeguda per a tots. Engloba la vestimenta, l'humor, el to de veu, la mirada... Aquesta competència s'ha de practicar, prendre consciència de com ho fem i fixar-nos en els nostres errors per a corregir-los. Fa referència a les estratègies de comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar per:a)Compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències: És quan no em surt la paraula de la punta de la llengua o quan perdem el fil... Com ho podem solucionar? Repetint allò que acabem de dir, dir-ho amb altres paraules o fer-ho en forma de pregunta.b)Afavorir l'efectivitat de la comunicació: Com ho podem fer? Coneixent el públic i adreçant-me directament amb humor, més dinàmic, amb exemples i així, cridarem l'atenció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada